Výběr podle značky

Nabídka týdne

Gumová podložka 5mm

Gumová podložka 5mm

1900,- Kč bez DPH ušetříte 1100,- Kč

Zobrazení

Zobrazovat ceny

Měna

Motor KIPOR KM186F(E)

jiné recenze

Recenze vydána: 19.1.2010

Popis

Jedná se o jednoválcový vzduchem chlazený dieselový motor. Vysoký kroutící moment zaručuje bezproblémový chod motoru i při velkém zatížení. Motory s označením KIPOR KM186 se vyrábějí ve dvojím provedením KM186F jen s ručním startováním a KM186FE, který má jak ruční tak i elektrický startér.


Výrobce:  Jedná se o motor vyrobený Čínskou společností KIPOR, která se již řadu let zabývá výrobou motorů, elektrocentrál, záložních zdrojů a světelné techniky. Jedná se o kvalitní produkty.


Spotřeba: je uváděna 230-275 (g/kW.h) což odpovídá (1,4L/hod až 1,9L/hod). Pokud chceme přepočítat hodnotu s údaje 230-275 (g/kW.h) musíme počet gramů vynásobit výkonem motoru například 230g*6,3kW= 1,449L/hod


Údržba: Je velmi snadná. U motorů se suchým vzduchovým filtrem je potřeba vyměňovat pravidelně vzduchový filtr a s mokrým filtrem vyměňovat olej. Výměna motorového oleje je doporučována pro první výměnu po 20motohodinách. Doporučený olej je 10W40. Pozor – nedodržovat tuto jednoduchou údržbu nedoporučujeme. Tyto triviální, ale klíčové kroky dávají předpoklad bezporuchovému provozu a dlouhé životnosti celého motoru.

Hodnocení


Výkon:  Mezi motory do 11Hp se jedná o nejvýkonnější motor. Tento motor má o 0,5Hp menší výkon než benzínový motor KIPOR KG390D(E), ale jeho kroutící moment je daleko větší, což motoru zajišťuje daleko lepší chod.

Provedení:  Motor je proveden robustně, přesně a z kvalitních materiálů. Na klikové hřídeli je umístěné pouzdro, které zaručuje delší životnost. U levnějších motorů je pouze kluzná plocha. Z toho vyplívá, že po opotřebení této plochy je potřeba vyměnit celou klikovou hřídel. U dieselového motoru KIPOR stačí vyměnit pouze kluzná pouzdra. První ze servisních zákroků, které budou po letech provedeny je výměna pístních kroužků. Pokud nemáte motor v záruce tak je zvládne i středně zkušený kutil, pokud je motor v záruce a vyskytnul se tento problém, tak se obraťte na svého prodejce a ten problém vyřeší za Vás.

Mazání  motoru: Je provedeno prostřednictvím rozstřikovací pumpy. V motoru musí být dodržena dostatečná hladina oleje. V opačném případě se olej nedostane do pumpy, která jej následovně nemůže rozstřikovat na mechanické ústrojí, které je nadměrně namáháno. Pokud budete mít tento motor umístěn na stroji ve velkém náklonu (např. spárová řezačka) je lepší doplnit dostatečné množství oleje.  Kontrola oleje pomocí měrky musí být uskutečnitelné i při náklonu stroje. (např. u již zmiňované řezačky – při zvednutí kotouče pomocí mechanizmu)

Spotřeba:  Je uváděna 230-275 (g/kW.h) což odpovídá (1,4L/hod až 1,9L/hod). Jedná se o srovnatelnou spotřebu jako u podstatně dražší konkurence.

Použití: Je velmi široké. Může se použít takřka kdekoliv, kde je dostatečný svým výkonem a odpovídající svými rozměry. Například stavební technika - (vibrační desky, válce, spárové řezačky, atd.), zahradní technika - (malotraktory, multifunkční stroje, energetické zdroje - (elektrocentrály), čerpadla, atd.

Startování: U dieselových motorů KIPOR je na každém z nich umístěná dekompresní páčka která zaručuje snadnější nastartování motoru.

Závěrečné zhodnocení


Motor KIPOR KM186F anebo 186FE je dobrou volbou při porovnávání poměru kvalita vs. cena. Robustní a přitom přesné provedení, zaručují dlouhou životnost motoru. Pokud by jsme měli dát motoru celkové procento hodnocení tak by se hodnota pohybovala nad 90%.

Ing.Michal Vrbický
Tato rezence není volně šiřitelná bez souhlasu autora.
Naše cena s DPH:13900,- Kč
Naše cena bez DPH:11681,- Kč
Doporučená cena s DPH:15343,- Kč
Ušetříte:1443,- Kč

Parametry

Chlazení motoru:Vzduchem
Hmotnost v kg (netto/brutto):53/60
Jmen. výkon motoru (kW/ot):6.3(8.6Hp)/3000
Jmenovité otáčky (ot./min):3000
Maximální rychlost otáček (ot./min):3600
Maximální výkon motoru (kW/ot):7.0(9.5Hp)/3600
Motorový olej:10W40
Objem oleje v motoru (l):1,6
Objem palivové nádrže (l):5,5
Objem válce (cm3):406
Olejový hlídač:Ano
Palivo:Diesel
Palivový systém:Přímé vztřikování
Počet válců:1 válec
Průměr hřídele (mm):25,4
Rozměry stroje v mm (dxšxv):420x440x495